سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

برای سفر کردن با هواپیما باید جه نکاتی را رعایت کنیم؟

۴ بازديد
تجربیات مهاجرت با گونه های هواپیما قادر است یکی شایسته ترین تجارب‌های معاش‌تان باشد در صورتی‌که نکات هجرت با هواپیما را به خیر بدانید. در شرایطی‌که هراس از پرواز نداشته باشید در شل‌ترین و سریع‌ترین موقعیت ممکن به مقصد می سید. همینطور در صورتی‌که نحوه‌های خوب مسافرت کردن با هواپیما را بدانید، میتوانید از ارتفاع مسیر و دقایقی که روی افق می‌باشید غایت لذت را ببرید. در حالتی که قرار میباشد تجارب اولی هجرت با هواپیما بخش‌تان خواهد شد، تلاوت نوشته تحت برای شما واجب میباشد. در حالتی‌که هم در پرواز با هواپیما، حرفه ای می‌باشید و سفرهای هوایی متعددی را تجربیات کرده‌اید گشوده هم به شما عهد میدهیم دانستنی‌ها جدید‌ای را از این متن میاموزید. همچنین شما می توانید با کد تخفیف فلای تودی بلیط هواپیما را با بهترین قیمت و تخفیف خریداری کنید.

مزایا و معایب مهاجرت با هواپیما

همان گونه که گفتیم در ذهن اکثر ما هجرت با هواپیما یکی‌از راحت‌ترین نحوه‌های مهاجرت میباشد. ولی مهاجرت با هواپیما هم مانند هر نوع دیگرِ هجرت در کنار مزایایی که دارااست، چند معایب هم دارااست. درپی مثال‌هایی از مزایا و معایب مسافرت با هواپیما را می خوانید.

مزایای هجرت با هواپیما

چنانچه میخواهید در سریع‌ترین مجال به شهر یا این که مرزو بوم دیگری بروید، هواپیما شایسته ترین مورد میباشد. در مهاجرت با هواپیما در وقت خویش صرفه‌جویی نمایید.
مهاجرت به برخی هدف های صرفا از شیوه هوایی قابلیت‌‌پذیر میباشد. هواپیما این قابلیت و امکان را آماده می‌نماید تا به دوردست‌ترین نقاط بتوانیم فارغ از دردسر مهاجرت کنیم.
در هواپیما از ترافیک در امانید! مسیر‌های جاده‌ای خصوصا در تعطیلات و روزگار پیک مسافرت بسیار نامرتب و پرترافیک می‌باشند. ولی در هجرت با هواپیما دیگر خبری از آشفتگی و ترافیک وجود ندارد.
خیلی‌ها مهاجرت با هواپیما را امن‌ترین طرز سفر می دانند.
موردنیاز وجود ندارد برای همگی اعضای خانواده هزینه یکسان بپردازید. معمولا هزینه مسافرت با هواپیما برای نوزاد 90 درصد و برای خردسال ها 2 تا 12 سال، تا 50 درصد تخفیف داراست. اما این برای کلیه سفرهای هوایی راستگو وجود ندارد و به تفاوت بلیط‌های چارتر و سیستمی بستگی داراست.
برای اینکه ارتفاع مسیر و ماندن در کابین هواپیما برای کودک ها قابل تحمل‌خیس گردد، معمولا ایرلاین‌ها، اپ‌های ویژه‌ای برای خردسالان در حیث می گیرند. برای مثال بسته‌های هدایا مشمول لوازم‌بازی، اسباب و اثاث تحریر، محل کار نگارگری و ... میان خردسال ها توزیع می گردند. یا این که آن‌ها را با خوراکی‌های جالب که تزیینات کودکانه دارا هستند غافل‌گیر می‌نمایند.
هجرت با هواپیما خویش به تنهایی نوعی تفریح به حساب می آید. پرواز بر فراز عرش‌ها و تماشای زمین از فی مابین ابرها، تجربیات شیرینی میباشد که آدم را به وجد میاورد.
یک کدام از جذابیت‌های مسافرت با هواپیما، عکس العمل نیروی کار هواپیما با مسافر میباشد. آنقدر برخوردها محترمانه و در غایت متانت و دلسوزی می‌باشند که با آحاد وجود احساس می کنید که از خلبان گرفته تا مهمانداران همگی دست به دست هم داده‌اند تا شما شل‌ترین و ایمن‌ترین پرواز را تجربیات فرمائید.
معایب هجرت با هواپیما
معایب هجرت با هواپیما
هنگامی نام فرودگاه و هجرت با هواپیما میاید او‌لین چیزی که در ذهن بعضا از ما نقش می‌بندد، ژرف اندیشی‌های زمانبر و معطل ماندن برای سوار شدن به هواپیماست. این ناهماهنگی‌ها و انتظارهای زمانبر و از پیش گزینش نشده، یکی آیتم‌های منفی در مسافرت با هواپیماست. ولی مسافرت با هواپیما معایب دیگری هم دارااست که به دنبال میخوانید:

گزینه آجل سوانح هوایی‌ست. یکی خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین اتفاقاتی که ممکن میباشد در زمان مهاجرت پیش بیاید، رویدادها و سوانح پیش‌بینی نشده میباشد. مخصوصا سوانح هوایی که اکثرا تلفات جانی متعددی دارا هستند.
هزینه بلیط هواپیما در مقایسه با قطار، اتوبوس و سفرهای جاده‌ای زیاد میباشد.
اقداماتی که برای مراقبت امنیت در گیت‌های فرودگاه اعمال می گیرد؛ گاها شکیبایی انسان را راز می برند. در دست گرفتن خردسال ها در‌این انتظارهای زمان بر شغل سادگی وجود ندارد.
از ایرادهای دیگری که میگردد به رفت‌وآمد با هواپیما گرفت می‌قدرت به محدودیت توشه اشاره نمود. همان گونه که می دانید طبق قانون ها هر مسافر به ترازو مشخصی قادر است توشه داشته باشد.
آیتم دیگر ممنوعه‌ها در هواپیما میباشند. در هجرت با هواپیما برخی از اجناس یا این که وسایل را نمی‌توانید همدم خویش ببرید. جزئییات بیش‌خیس را در نوشته‌ی‌علمی «اجناس ممنوعه در هواپیما» بخوانید.
در صورتی میخواهید با حیوان خانگی خویش هجرت فرمائید، هواپیما آیتم خیلی نیکی وجود ندارد! ولی حمل حیوان‌ها با هواپیما، اگر مقررات و اقدامات موردنیاز را رعایت فرمایید، قابلیت‌پذیر میباشد. البته بقیه وسایل نقلیه برای این‌فعالیت به مراتب شل‌خیس میباشند.
به جهت ارتقاء طول و وضعیت جوی‌بار مزه غذاها در هواپیما خیلی عالی به لحاظ نمی رسند. شاید بتوان در پروازهای زمان بر این آیتم را از معایب اذیت‌کننده مسافرت با هواپیما دانست.
مسافرت کردن با هواپیما زیرا در وضعیت خاصی اعمال میگردد (روی افق!) در مواجه با بعضی پیش‌آمدها معمولا کاری از دستمان بر نمی‌آید. برای مثال تصور کنید دیده شما در فرودگاه در گیر خارش گردیده و قرمز‌رنگ میگردد. در زمان پرواز متوجه میشوید که دیده شما در گیر عفونت گردیده‌ میباشد. عملا تا نقطه نهایی پرواز کاری از دستتان بر نمی‌آید. در‌این مواقع در‌صورتی‌که بدشانس باشید و مسیری زمانبر پیش رو داشته باشید، مجبورید یک سری ساعت درد و سوزش را تحمل نمائید تا به مقصد برسید.
پروسه مهاجرت با هواپیما (فرودگاه)
در‌صورتی‌که تا بحال سوار هواپیما نشده‌اید به هیچ عنوان نگران نباشید درین نصیب ما تک تک نکات اولی پرواز با هواپیما را در اختیارتان قرار میدهیم. مرحله به مرحله از منزل تا کابین هواپیما هر کاری که مایحتاج میباشد جاری ساختن دهید تا یک مهاجرت بی‌بحران و بی دردسر داشته‌ باشید را، برای‌تان گستردن می دهیم:

مهاجرت با هواپیما
در سفرهای هوایی برای مسافران محدودیت حمل توشه وجود داراست. در شرایطی‌که که توشه شما از مقدار رقم خورده (با دقت به کلاس نرخی هواپیما گوناگون میباشد) بیش‌خیس باشد؛ ناچار می شوید مبلغ مازاد برای اضافه توشه بپردازید که گاها مبالغ زیاد و قابل‌توجهی میباشد. پس خوب میباشد حواستان به‌این گزینه باشد.

چندین ساعت پیش از پرواز در فرودگاه باشید
این‌که پیش از مجال پرواز در فرودگاه حاضر گردید عنایت متعددی دارااست. درصورتی که به‌این نکته بی‌توجهی فرمایید، خیلی شل از پرواز جا میمانید! برای اجرا فرآیند پرواز داخلی معمولا مایحتاج میباشد فی مابین یک‌ونیم تا 2 ساعت پیش از ساعت پرواز در فرودگاه باشید. (این فرصت در پروازهای فرنگی 2ونیم تا 3 ساعت میباشد).

گشوده هم تاکید میکنیم که مسلما ساعتی پیش از پرواز در فرودگاه باشید تا بتوانید پیش از بسته‌شدن گیت پرواز شغل های موردنیاز را اعمال دهید. معمولا گیت پروازهای داخلی نیم ساعت تا 40 دقیقه و گیت پروازهای فرنگی 40 تا 45 دقیقه پیش از پرواز، بسته شود.

به چنگ آوردن کارت پرواز
پس از اینکه از در تالار مهم وارد شدید، گیت مرتبط با پرواز خویش را از روی تابلوی پرواز پیدا کرده و در صف بایستید تا دفعه‌تان برای اخذ کارت پرواز و تحویل چمدان رسد. در حالتی که لوازمی دارید که موردنیاز میباشد محتویات آن‌ها آیتم نظارت قرا گیرد، خوب میباشد آن را در بخش بالای چمدان قرار دهید تا فرآیند عمل سریعتر صورت پذیرد. فرایند پرواز داخلی زودتر اجرا شود و در بخش پروازهای فرنگی موردنیاز میباشد تشریفات بیش‌تری را اجرا بدهید. برای مثال پیش از اخذ کارت پرواز، می بایست عوارض خروج از سرزمین را هم به نحوه آنلاین یا این که به طریق حضوری و در فرودگاه بپردازید و فیش آن را در اختیار داشته باشید. در گیت چکینگ پرواز بایستی چمدان‌ها را روی نقاله قرار دهید و با ارائه گذرنامه (برای سفرهای فرنگی الزامی میباشد) یا این که کارت ملی، کارت پرواز خویش را اخذ نمایید.

پس از اخذ کارت پرواز می بایست از گیت امنیت که در آن عکس جانور در گذرنامه با تصویر فیس شما همخوانی داده میگردد، عبور نمایید. در‌این مرحله از شما منظور میشود که مقابل دوربین بایستید. بعداز این مرحله بایستی از دستگاه بادی اسکنر هم عبور فرمایید. در بعضی فرودگاه‌ها و معمولا در پروازهای فرنگی ممکن میباشد از شما بخواهند، برای تفحص امنیتی کفش‌های خویش را هم در بیاورید و یاروهمدم دیگر وسایل مثل موبایل هم پا و حتی پالتو و کت، برای پژوهش در سبدها یا این که باکس‌های منحصربه‌فرد قرار دهید تا از نوار نقاله و دستگاه اسکنر عبور نمایند. به‌علاوه اینکه صورت‌نگاری و عبور از گیت رسیدگی بدنی (Body Scanner) هم ایفا خواهد گرفت. اعتنا داشته باشید که مجموع این فرآیند (تحویل چمدان، مطالبقت گذرنامه با عکس و ایستادن مقابل دوربین، عبور از بادی اسکنر و ...) در همگی فرودگاه‌ها جاری ساختن می شود ولی ترتیب آن ممکن میباشد بدین شکل نباشد.

گفتیم که کارت پرواز خویش را در‌این مرحله میگیرید؛ روی کارت پرواز شماره پروازتان تصویب گردیده‌ میباشد. از این روش می توانید روی تابلو اطلاعات (مانیتور) پرواز خویش را پیدا فرمایید و شرایط آن را محاسبه نمایید. کارت پرواز را تا انتهای پرواز یار و همدم خویش داشته باشید. برای راحتی خودتان و سرعت دادن به جاری ساختن شغل، توصیه میکنیم مدارک هویتی خویش را دم دست بگذارید.

پس از تحویل چمدان هم رسید آن روی کارت پرواز الصاق میگردد. پس عالی میباشد کارت پرواز را تا انتهای پرواز و تا فرصت اخذ چمدان‌ها در فرودگاه مقصد یاروهمدم خویش نگه دارید.

چشم به راه بمانید تا سوار هواپیما گردید
خب از این‌مکان فعالیت به سپس، میتوانید در فضای تالار انتظار بمانید و پاره ای استراحت فرمایید، دمنوش بخورید یا این که از توالت به کار گیری فرمایید یا این که حتی موبایل گوشی خویش را شارژ فرمایید و حتی در صورتی‌که پروازتان با ژرف اندیشی ایفا می‌گردد و وقت کافی دارید، می توانید یک چرت کوتاه بزنید. البته مراقب باشید که از پرواز جا نمانید. به عنوان مثال میتوانید ساعت موبایلتان را کوک نمائید تا مطمئن گردید به موقع از خواب بیدار میشوید.پس از اینکه شماره پرواز شما اعلام شد، معمولا سوار اتوبوسی می شوید که قرار میباشد شمارا به در هواپیما برساند. در برخی از گونه های هواپیما نیاز وجود ندارد سوار اتوبوس گردید، بلکه از روش یک پل اتصال به هواپیما، مستقیما از گیت وارد هواپیما میشود. اکنون می بایست کارت پروازتان را به مهماندار آرم دهید و صندلی خویش پیدا فرمایید.

تابلو پرواز چیست؟
برای مهاجرت‌های فرنگی با هواپیما نکات و دانستنی‌های متعددی وجود داراست. عالی میباشد پیش از این‌که به یک مقصد فرنگی مهاجرت نمائید، کل این نکات را بدانید. در غیر اینصورت ممکن میباشد بدون چاره گردید ساعت ها در فرودگاه حیران بمانید و با اشتباهات اعصاب و روان خورد کن دست‌وپنجه قابل انعطاف نمایید. درپی ما مهم ترین نکات پرواز فرنگی را به شما معرفی می کنیم:

پروازهای فرنگی که در مسیر توقف دارا‌هستند
برای سفرهای فرنگی پروازها دو مجموعه‌اند. مجموعه نخستین هنگامی میباشد که هواپیما شمارا از مبدا سوار کرده و در مقصد به زمین می‌نشاند. البته در گروه دوم پرواز شما توقف یا این که اصطلاحا استاپ (Stop) داراست. در مواقعی که پرواز شما قرار وجود ندارد بدون واسطه صورت بپذیرد، نیاز میباشد تا داده ها پیشین درباره قوانینی که در آن قرار میگیرید داشته باشید تا سفری شل و بی‌دردسر را تجارب نمائید.لطفا اعتنا داشته باشید که در‌این‌سیرتکامل سفرها ممکن میباشد توشه مسافر با یک پرواز دیگر به مقصد رسد و شما در مقصد، برای تعدادی ساعت به چمدان‌های خویش دسترسی نداشته باشید، به این ترتیب خیلی اصلی میباشد که در حالتی که داروی خاصی مصرف میکنید آن‌ را هم پا مدارک و دیگر اثاثیه ضروری‌تان در کیف دستی خویش به باطن کابین ببرید تا در شکل نیاز، به طور کامل در دسترس باشند.

آبمیوه و خوراکی به ترازو ما یحتاج همدم داشته باشید
در گونه های مسافرت‌های هوایی نحوه‌هایی برای ارزان‌خیس مسافرت کردن به‌دیده می خورد، یکی‌از این طریق‌ها فراهم نمودن بلیط‌های لوکاست (Low-Cost) میباشد. در پروازهای لوکاست ایرلاین از خدماتی که معمولا به مسافرها ارائه می‌گردد معدود می‌نماید و به به عبارتی نسبت هزینه بلیط را ارزان‌خیس می‌نماید. به عنوان مثال ممکن میباشد پذیرایی (سرو طعام و آبمیوه) از خدمت مسافر حذف خواهد شد. توجه داشته باشید که در شرایطی که در سفرهای فرنگی از سرویس ها لوکاست به کارگیری میکنید، برای تانی‌های پیش‌بینی نشده، خصوصا در پروازهایی که بین مسیر توقف دارا‌هستند، به ترازو مایحتاج آبمیوه و خوراکی یار داشته باشید.

روادیدِ ترانزیت چیست؟
فرض فرمایید قرار میباشد به یک مملکت فرنگی بروید و برای ورود به آن مرزوبوم مجموع مدارک موردنیاز به عنوان مثال روادید و گذرنامه را دارید. البته پرواز شما بی واسطه به شهر مقصد نمی‌رود و قرار میباشد تعدادی ساعتی در یک شهر فرنگی دیگر توقف داشته باشد. در بعضا مورد ها مسافر اذن سوراخ فرودگاه را ندارد و می بایست تا فرصت وصال به پرواز آجل در فرودگاه چشم به راه بماند. البته در بعضی موردها دیگر مسافر قادر است چندین ساعتی که میان پروازها مسافت میباشد را در شهر گشتی بزند یا این که حتی برای استراحت به هتل فرودگاه برود. از جمله فرض میکنیم مبدا شما طهران و مقصدتان ملبورن میباشد. پروازتان بی واسطه وجود ندارد و در شهر دبی توقف دارااست و تا پرواز آینده شما 17 ساعت باقیمانده میباشد. آیا ترجیح‌تان این میباشد که‌این 10 ساعت را در فرودگاه منتظر بمانید یا این که دوست دارید شهر دبی را بگردید و از این مجال به شایسته ترین صورت به کارگیری فرمائید؟ در حالتی‌که گزینه دوم را تعیین می کنید می بایست از مبدا فکرش را بکنید! یعنی روادیدِ 72 ساعته دبی بگیرید تا بتوانید آزادانه از فرودگاه بیرون گردید. در غیر اینصورت راهکار‌ای جز ماندن درفرودگاه و انتظار برای پرواز آینده ندارید.

موقعیت دیگر این میباشد که کارایی فرمایید میان پرواز نخستین و دوم شما یک سری ساعت مسافت باشد (طبیعتا 4 تا 6 ساعت) تا نیاز به خروج از فرودگاه نداشته باشید. یااینکه مسیر پروازی خویش را طوری گزینش نمائید که توقف شما در شهر استانبول یا این که آنکارا باشد؛ زیرا در این‌حالت نیاز به روادیدِ ترانزیت نخواهید داشت و می توانید مسافت زمان بر تا پرواز آینده را گشتی در حوالی شهر بزنید.

مدارک ما یحتاج برای به چنگ آوردن روادیدِ ترانزیت
مدارک لازم برای هجرت فرنگی
روادیدِ ترانزیت ویزایی غیر مهاجرتی میباشد و صرفا به مراد راحتی مسافر در پروازهای Connection (غیر بدون واسطه) ارائه می گردد و قیمت دیگری ندارد. روادیدِ ترانزیت محدودیت هنگامی داراست. (دربین یک سری ساعت تا تعدادی روز) و در گونه های ترانزیت فرودگاهی و ترانزیت شهری صادر می گردد.

هیبت درخواست روادیدِ ترانزیت
عکس تازه
پاسپورت دارای اعتبار
مدارم مرتبط با رزرو بلیط
بیمه مسافرتی
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی روادیدِ ترانزیت و طرز اخذ آن با شماره تلفن 1548 تماس حاصل نمایید.

از فری شاپ‌های فرودگاه غافل نشوید
یک کدام از هیجان‌انگیزترین کارهایی که در فرودگاه‌های فرنگی می‌اقتدار جاری ساختن بخشید خرید کردن میباشد. اما خرید کردن مدام لذت‌قسمت میباشد هم اکنون فرض نمائید که در فرودگاه‌های فرنگی اکثرا دکان‌ها (Tax Free) یا این که فارغ از مالیات می باشند. بدین مغازه‌ها Free Shop یا این که Free Zone می گویند. یعنی مبلغ مازاد برای مالیات روی آن‌ها نظر نشده میباشد. بدیهی میباشد که میتوانید یک خرید ارزان‌بها و بهتر را تجارب فرمایید.

هتل‌های فرودگاهی
در صورتی‌که که در پروازهای کانکشن (پرواز نخستین شما با دومی پروازتان تعدادی ساعت مسافت داشته باشد) بخواهید از مجال میان دو پرواز برای رفتن به هتل و استراحت به کارگیری فرمایید، بعضا فرودگاه‌ها، هتل‌هایی را در لحاظ گرفته‌اند که معمولا مسافت مقداری تا فرودگاه داراست و مسافر میتواند به‌شکل ساعتی در‌این هتل‌ها اقامت نماید. ناگفته نماند که تجهیزات هتل‌های فرودگاهی درحد استاندارد میباشد و معمولا 4 یا این که 5 ستاره می‌باشند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.